Om ons eie beperktheid te besef kan ons net kyk wat
Paulus aan die kerk in Kolosse sê oor die realms van werklikheid wat ons
beperkings uitlig. Die mag van die duisternis (1:13) en die koninkryk van die Seun
van sy liefde, m.a.w. die hemele of die erfdeel
van die heiliges (1:12,13,16), is twee teenoorgestelde realms waarin die
Christen beperkte insig het. Die geskape aarde (v:15,16) en die dode en die
lewende (v:18,22, 2:12) is nog realms waarin ons werklik net ‘n klein
hoeveelheid van weet, wat nog te sê om enige vermoë te hê om dit te verander. Die
kerk (1:18, 1:24,28, 2:3) is een realm van werklikheid waarin ons meer mag
gegee word, maar waar ons steeds beperkte beheer het.
Dit is nie net die realms van werklikheid waarin ons
bestaan wat ons beperkings uitlig nie, maar ook ons geestelike behoeftes wat
ontstaan as gevolg van hierdie beperkings. Ons bestaan as mense begin met die
feit dat ons vasgeketting is in die mag van die duisternis en ‘n behoefte het
om verlos te word van die sondemag van die duisternis. Ons kan onsself nie daaruit
bevry nie, want die Bybel sê dat ons onbekend en vervreemd van God is en sonder
hoop en sonder God in die wêreld inkom. Ons liggame en die wêreld waarin ons
leef het onderhouding dringend benodig. Kyk net op ‘’n Maandagoggend in die
spieël of na die verkeer om te sien hoe dringend ons goddelike instandhouding
nodig het.
Jesus Christus se uitnemendheid, voortreflikheid en genoegsaamheid
stel Hom in staat om alle realms te betree en om alle behoeftes te vervul. Hy
is Bevryder van gevangenis (1:13) wat ons bevry uit die mag van die duisternis
en oorbring uit die duisternis na die koninkryk van die lig. Hy is die
Verlosser van sondaars (1:14), wat Sy eie bloed as betaling vir ons sondes geoffer
het. Hy was uniek in staat om Sy bloed aan die Vader ter voldoening van die sondeskuld.
Hy is die Bekendmaker van God (1:15a), die Beeld van God – Hy wys ons hoe God
is en maak God bekend aan die mens. Alleenlik deur hierdie werk van Christus
kan die mens God ken. Hy is die Eersgeborene van alles (1:15b,16). Hy is van
alle dinge die Eerste in prioriteit en prominensie. Hy is die Skepper van alles
(1:16b), want alles wat bestaan wat bonatuurlik, sienlik en onsienlik is, is Sy
handewerk. Hy is ook die doel waarom dit alles geskape is. Hy is die Onderhouer
van alles (1:17) en is voor alle dinge en hou alle dinge in stand. Hy is die Hoof
van die kerk (1:18), die Opperherder van die skape en staan eerste vir die
skape. Hy is die Vredemaker en Skeidsregter (1:19), wat alles met Homself versoen
en vrede maak tussen God en die mens. Hy is die Heiligmaker/Bruidegom (1:20),
omdat Hy ons heilig maak deur ons voor te berei. Hy is Immanuel, die persoonlike
God met ons. Hy is God en Hy is in ons. In Hom woon al die volheid van die
Godheid. Hy is die Besnyer van die harte en tree op as die Hoof van die geestelike
familie van God. Hy is die Oorwinnaar en het die skuldbrief teen ons en die aanklaer
en veroordelaar vernietig aan die kruis. Hy stel ook ons vyand bekend in Sy
triomftog oor sonde en verklaar dat hy ‘’n oorwonne vyand is.
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking